Thursday, January 13, 2011

Ape Yang Kite Susah Nak Biasakan

Pernah tak korang rase pelik bile tulis/taip satu perkataan tu banyak-banyak??? Rase macam, ^eh, wujud ke perkataan tu?^ atau, ^eh, betul ke ape yg aku taip ni^.... Hahahaha...... Btol x? Btol x? Kalau xcaye, g amik kertas, tulis 'MASA' byk2 kali..... hahahaha...... Tapi ape kaitan dgn bende yg kite susah nk biasakan???? Jawapannya xde kaitan... hehehe......

Back to the title... huh?

Mesti ada bende yg kite sebagai manusia susah nk biasakan kan? Contohnye macam susah nk biasakan diri kat sesebuah tmpat baru... Ade kan? ada kan?


Antara contoh-contoh bende yg susah nk dibiasakan (mengikut pengalaman) :

1. Susah nak tido kalau kat tempat baru
Haaaaaaaa, ni mesti selalu terjadi kalau kte g camping ke, masuk hostel ke, atau tido di bilik member... Hehehe..... Aku xde la susah sgt nk tdo sbb jenis tdo mati... Tapi ade member aku ni smpai 2 hari xdpt tdo.. Huhu... Sensitip giler.... Nape ea bende ni jadi? Tepuk la dada (tapi jgn kuat2, nnti leper.. hahaha), tanye hati~

Ai, dpt bilik cmni pon susah nk tdo ke kak???




2. Susah nak berak kalau kat jamban baru
Hahaha, ni lawak.. Ade member aku sanggup xjadi berak walau nk terkeluar pon... Sebab die xbese ngn jamban tu, die kate xde feel...  Even kat hostel sendiri pon die susah nk berak kalau baru bukak sem... Hahahaha.... Jgn berak dlm seluar sudah ye~ 

Hahaha.. Tetibe teringat lak time orientasi form 1 kene wat muke tgh meneran! kiki..



3. Susah nk biasakan dengan ubat gigi baru
Ok, frankly speaking, ni aku... Aku sgt susah nk adapt dgn ubat gigi yg lain dr kebiasaan aku pakai.. let say, kat umah aku pakai Colgate Hijau, tetibe balik U aku pakai Colgate Putih, mmg rase nk muntah.... Lepas berus gigi 4 5 hari baru ok... Xtau la ni normal ke x.... Hehehehe...And bile cuti sem, bile blk umah, mule la rase nk muntah aku meluap2 sbb gosok gigi.... And sejak kecik aku xpenah beli ubat gigi len selain Colgate... Darlie terlalu lembut! Hehehe..... Tapi still gak gosok gigi walau rase nk muntah.... yuck!

Erk! Xsedap! Nak kodomolion! hahaha... btol ke aku eja~




So, setiap manusia lain2, walaupon susah nk biasakan diri, tp at last dpt gak adapt...

Lastly, jgn lupe gosok gigi!!!Lurve It? Like It!

0 tulis-tulis: