Monday, June 15, 2009

memory...



Sometimes memory give us pain, but sometime it give us sweetness...

Satu mase dulu aku sering terfikir bahawa aku ini adalah seorang yang kuat, yang tidak hidup dalam kenangan. Kerana bagi aku kenangan itu menyakitkan, dan apabila kenangan itu kembali menjengah di fikiranku, aku rasa bengang, marah, sedih dan sakit... Bagi aku juga, kenangan itu tak wajar untuk disingkap kembali, xpatut nak dikenang-kenang. Tapi seseorang telah berkata padaku, namapun sudah kenangan, wajarlah ia untuk dikenang. Tapi kalau menyakitkan hati nak buat apa kan.... Sebab kenangan hidupku tidak banyak yang indah, semuanya macam hampeh. Tapi setelah aku muhasabah balik kepala otak aku yang berserabut ini, aku dapat melupakan semua kenangan yang menyakitkan hati tu... Kini, aku cuma ingat benda-benda yang best je, mcm dua gamba kat atas ni.. Kenangan daripada gamba ni tersangatlah indah. Walaupun dulu aku pernah merasakan yang 2 benda kat atas ni telah menghancurkan hati aku. Namun, segalanya telah berubah... Dats how memory can give us pain and sweetness...Lurve It? Like It!

0 tulis-tulis: